T
Høres rettferdig, men det som skjer i de tilfeller hvor en forbruker er tvist ikke er gyldig og blir nektet av banken! Ikke bare brukerstedet mister tiden involvert i bevise anklagen var gyldig, men mange ganger selgeren er fremdeles holdt ansvarlig for gebyrer så vel.
Så hva kan en kjøpmann gjøre for å forhindre tilbakeføringer?
1. Når du registrerer deg for en forhandlerkonto, må du kontrollere at DBA er fremtredende firmanavnet som du vil at folk skal gjenkjenne. Dette hjelper for å unngå forvirring når forbruker kredittkort uttalelse ankommer og de anerkjenner ikke bedriftens navn. Hvis for noe grunn er dette ikke mulig, må du kontrollere at du legger til et notat til bedriftens kvitteringer.
2. Dersom operasjon av en nettbutikk, bør du alltid bruke en Adressebekreftelse System (AVS) og kredittkort Godkjenningen System (CVV). Dette vil sterkt redusere, om ikke stoppe ulovlige transaksjoner.
3. Hvis du oppdager at en ladning har blitt avvist flere ganger, ikke behandle bestillingen.
4. Når det er mulig, tar kundens kortet og undersøke det til å kontrollere utløpsdatoen og sammenligne signaturen på kortet til signatur på kvittering.
5. Settle dine transaksjoner i tide for å unngå forbrukerens se en kostnad på deres utsagn som ryddet lenge etter at kjøpet ble faktisk gjort.
No comments:
Post a Comment