Fremtiden er Going Direct (Bank)

Hva er vanlig blant disse bankene? ING Direct (Canada), Tesco Personal Finance (UK), The En konto (UK), IYBank (Japan), Citizens Bank of Canada (Canada), Banque directe (Frankrike), President's Choice Financial (Canada), Inteligo (Polen) og Egg (UK).

De har 2 tråder til felles, en, alle er suksesshistorier av bankenes gå den "Direkte" måte to, har de vært minst berørt av den siste globale bank-krise. Vel, det er en annen tråd som binder seg. De var alle med i den "Direkte Bank Case Studies 'a
Direkte bank er kommet langt fra ferien i 2004 til langfredag 2009. I dag er direkte bank å få fotfeste i det finansielle tjenester markedet med en hevn. Vengeance sier jeg fordi mantraet for bankene dag er å foreta store innsparinger i driftskostnadene og den beste måten er å kutte ned på sin gren operasjoner mens finne måter å nå potensielle og eksisterende kunder. Og hvis du trodde går direkte ment å miste personlig touch, og avtakende tillit og negativt påvirker tillit til at grenen har vært å gi til dine kunder alle sammen - da er du feil, forutsatt at du gjør det riktig vei. Klassiske tilfeller er ING Direct og Inteligo i Polen.

ING Direct lyktes i å vedta lokale smaken for sine produkter i alle landene de opererte. Opplevelsen av Inteligo i Polen viser også at så lenge kundene får praktiske tilbud, foretrekker de å banken direkte, i stedet for å skru opp på grenene.

Den første bekymring som kan komme til hjernen din, som du planlegger å gå "direkte" er den teknologiske infrastrukturen. Den gode nyheten er at, gjør teknologien du å gå "direkte". Men, din suksess er avhengig av hvor jevnt du saldoen din kundeforhold med den nye teknologi. Kort sagt ditt forhold til dine kundene er nøkkelen.

For relasjoner å ha noen mening, og for banker å gjøre det beste av alle kanaler, særlig Direct Bank stredet, bør de kunne se kunder som hel og ikke bare biter av et puslespill. Dette innebærer å ha en 360-graders visning av kunden.

Banker trenger evne til å beregne den samlede verdien av kunder på alle forretnings gjort på tvers av alle kanaler - som i sin tur vil tillate dem å få større bilde av kundens bruk og nødvendigheter mønster. Bankene samtidig gå direkte skal gi kundene den øverste bank opplevelsen henhold til deres nødvendigheter, konsekvent på tvers er direkte kanaler skal det telefon, nett, ATM eller mobil.

Med Direct Banking "Målrettet Bank" blir enklere og langt mer effektiv. Mens den høyre produkttilbudet gir bankene plattformen for direkte bank suksess, en feil produkt proposisjon kan skade sine planer om å gå direkte. Ved hjelp av en direkte bank plattform, selv denne risikoen kan bli redusert ved å la kunden velge sin bank blanding. På å studere tilfeller av vellykkede direkte banker er det klart at, holde på og givende lojalitet er også et must.

Den ruvende sterke sidene direkte bank er operativ kostnadsbesparelser og det faktum at den banken er i stand å gi sine kunder nøyaktig hva han eller hun ønsker i sin tid og rom. På slutten av dagen styrken i en bank er å få maksimal lommeboken andel av kunden og slagordet Direktebank er perfekt i tandem: "Kjære kunde - du velger den måten du banken og banken når du"!

No comments:

Post a Comment