Hvordan Søkemotorer Operer
Søkemotorer utføre fire grunnleggende funksjoner:
1. Gjennomgå Internett. Søkemotorer har automatiserte programmer (kalt "bots" eller "edderkopper") som bruker hyperkoblingen strukturen i Internett for å gjennomgå nettsider.
2. Indeksering dokumenter. Når en side er gjennomgått, er det lagret i en database over dokumenter som utgjør en "indeks".
3. Prosessering søk. Når et søk er lagt inn, henter motoren fra indeksen alle dokumenter som samsvarer med søket. På hvilken måte et uttrykk i angitt kan betydelig endre resultatene. For eksempel, et søk etter billån på Goggle returnerer 24600000 resultater. Men et søk etter de samme uttrykket i anførselstegn "billån" returnerer 13.100.000 resultater. Uttrykket "billån Atlanta" returnerer 17100 resultater.
4. Rangering resultater. Søkemotorer bruker en algoritme (formel brukes til sortering) for å finne ut hvilke resultater som er mest relevant for søket. De mest relevante resultatene vises først.
Hvor godt kjenner Kredittforeninger Rank?
Google, den mest populære søkemotoren, bruker et system for rangering sider kalt "PageRank". Rangeringen av en side vises i Google-verktøylinjen (http://toolbar.google.com/). På en skala fra 0 til 10, en side med en høyere PageRank regnes viktigere og er mer trolig bli nevnt ovenfor en side til en lavere PageRank i søkeresultater. Google vurderer over hundre faktorer i beregner en PageRank.
Hvis hundrevis av nettsteder kobler til deg, må du være populært, så teorien går. Hvis koblinger kommer fra svært populære og viktige nettsteder, er deres makt multipliseres til større grader. For eksempel er en link fra ncua.gov, med en PageRank på 8, viktigere i å øke rangeringen din posisjon, enn koblinger fra lav kvalitet, lenket sammen for nettsteder eller lenke gårder.
Hjemmesidene til de 100 største kreditten forbundene ble sjekket for deres PageRank. Følgende diagram oppsummerer rangeringen:
Femti kreditt fagforeninger hadde en PageRank på 3, fire, fem eller seks, medan 49 kreditt fagforeninger hadde en "greybar", eller ingen rangering (en kredittunion ikke har en nettside). Disse dataene tyder på at kreditt fagforeninger ikke vil bli rangert svært høyt i søkeresultatene. "Greybar" er en nyere fenomen, særlig for eldre nettsteder. Bare fordi en Credit Union har ingen PageRank, kan det likevel rangering i søkeresultatene. Det er mange mulige årsaker til en greybar (bare Google vet sikkert). Nettstedet kan bli utestengt for å gjennomføre en slags "black hat" metoder (skjult tekst, søkeordeksess, etc.). Google føler en nettside har tilleggsresultater. Tilleggsresultater er sider på nettstedet som Google algoritme anser som mindre viktige enn hovedinnholdet - sidene er gammel, lite innhold, dypt begravet i arkitekturen, spammy, sjelden sett. Det kan være en mangel på backlinks (internt og eksternt), kan området være under etterforskning av Google, eller har brutt utgående koblinger, etc. Likevel er de 100 kreditt fagforeninger ikke rangert høyt av Google.
Hvordan folk finner ting gjennom søkemotorer? De fleste mennesker har selv lært seg å bruke søkemotorer. De har lært til å søke med setninger, ikke enkeltord. De har lært at ved å legge spesifikke kvalifiseringer til brede kategorier, kan de begrense resultatene. Hvor godt kjenner kreditt fagforeninger vises når søkte? Tabellen nedenfor viser setninger tre søkte, deretter reduseres ved å legge «Indianapolis», og deretter "kreditt foreningen" til søk:
Søk frase antall resultater CU nettsider på Top 10
sjekking 110 millioner 0
(+) Indianapolis 1.440.000 2
(+) "Credit Union" 419000 3
"" Billån "13000000 0
(+) Indianapolis 374 000 0
(+) "Credit Union" 101000 1
"" Cd rom "885 000 0
(+) Indianapolis 73100 0
(+) "Credit Union" 41000 1
Klart, viser denne lille testen kreditt fagforeninger er ikke veldig høy rangering i søkeresultater, selv om søkeordene er spesifikke søkeord for en kreditt fagforening.
Hvorfor betale oppmerksomhet til bare de 10 beste resultatene av et søk? I 2005 avslørte øyet tracking-teknologi de nå berømte "Golden Triangle". Trekanten strekker seg fra toppen av resultatene over til toppen av det første resultatet, deretter ned til et punkt på venstre side i bunnen av "i den synlige" synlige resultater. Denne tasten området ble sett på med 100% av testen deltakerne.
Flere studier har antydet:
o 68% av søkemotor brukere klikker resultater på første side av søkeresultatene.
o Bare 8% gjennomgang mer enn de tre første sidene forut for å klikke på et resultat.
o 49% av søkemotor-brukere som fortsetter søket sitt når de ikke finner det de leter etter, endre og / eller re-starte søket etter å ha gjennomgått bare den første siden med resultater.
Dermed har studier vist at det er svært viktig å være oppført på den første siden med søkeresultater. Dette er ikke skjer for de fleste kreditt fagforeninger. Hva kan en Credit Union gjøre for å forbedre den rangering i søkeresultatene - særlig for viktige fraser som gjelder våre produkter og tjenester?
Søkemotoroptimalisering (SEO) er prosessen for å forbedre volum og kvalitet av trafikk et nettsted får fra søkemotorer via søkeresultatene.)? Organisasjoner verden tilbringer en god tid og ressurser til å sørge for at deres nettside rangerer høyt for sine relevante søkeord. Søkemotoroptimalisering kan deles inn i tre prosesser:
1. Keyword Research.
2. Optimalisere et nettsted.
3. Økende nettstedets Popularitet
Vi vil diskutere hver av disse temaene i detalj i senere artikler.
No comments:
Post a Comment