Innløse in på Cash

Et ganske urovekkende følelse slo meg idag (og det var ikke gårsdagens Chocolate Mud Cake at datteren min matet meg - minner meg å fortelle henne at kaken skal være laget av sjokolade!)

Nei, min foruroligende følelse strømmet ut fra en samtale jeg hadde med en virksomhet bekjent av en familie venn (noe tante's tidligere elskerinne's fetter, dobbelt fjernet, som nå driver en liten idrett butikken - godt du får bildet uansett).

Trevor (virkelige navn skjult for å beskytte sin dumhet) var i n
»« Hvordan har du tilbringer alt? " Spurte jeg.

»« Ja, veit du, huset renoveringer var koster mer enn jeg forventet og jeg trengte noen raske penger, så jeg trakk den ut av selskapet. Du vet hvordan det er "svarte han.

»« Nei, jeg "Jeg svarte,« men sikkert du visste at dette ville forlate deg i en pickle. Fant du ikke din kontantstrøm prognoser viser deg dette kom opp? "

"" Ja, det gjorde jeg forberede de tingene men jeg kan egentlig ikke se på dem "svarte han.

En del av passende responser fylte mitt sinn i det stadiet, men jeg nøyde meg med å fortelle ham at han skulle prøve å betale tilbake pengene så snart som mulig til ATO og komme ut av sin dårlige bøkene.

Det forundrer konstant meg at enkelte forretninger folk ignorerer grunnleggende grunnleggende drive bedrift. Hva er mer irriterende i denne saken er at Trevor hadde løpt sin virksomhet i 12 år og hadde en konstant omsetning, så han burde ha visst hva som var de kritiske "cashpoints" av virksomheten hans.

"" Cashpoints? " Jeg hører sier du, «Hva er de?"

"" Cashpoints "er det jeg kaller disse tider av året hvor dine pengekrav som er unormale eller ekstraordinære.

Å gi deg en idé om hva jeg mener, har jeg listet opp nedenfor vanligste typene outgoings at folk ser ut til å glemme når man planlegger for cash behov eller ønsker å glemme.

1. Netto GST betaling (Husk, dette er ikke pengene dine, er det regjeringens);

2. Kvartalsvise PAYG / IAS utbetalinger (Dette er betaling av inntektsskatt forpliktelser);

3. Avskrivbart utstyr (Denne er utskifting / oppgradering med møbler og utstyr, datamaskiner, fakser, skrivere, etc);

4. Profesjonell avgifter (A biggie! I mer enn en måte. Å ha en ny leieavtale utarbeidet? Du må ha en advokat. Få bedrifter selvangivelsen gjort? Du trenger regnskapsfører. Kjøpe en forretning for rundt $ 200 000 eller over? Du får heller gi rom for et par tusen dollar i profesjonell avgifter).

Det største problemet de fleste næringsdrivende har tenker utelukkende om direkte innspill i deres virksomhet, og ikke se på perifere koster. Noen næringsdrivende identifisere relevante kostnader, men undervurdere dem, i håp om å gjøre penger budsjettet "se bra ut". Det er derfor de bedrifter opplever kontantstrøm problemer og finner seg å måtte trekke en kanin opp av hatten, ned banen.

En kontantstrøm fremover er ikke forpliktet seg til å gjøre noe "se bra ut". Det foretas for å gi deg, eieren en realistisk visning av ett aspekt av hvordan bedriften skal utføre.

Dersom din kontantstrøm fremover ser forferdelig, er det ikke bedre å vite om det nå i stedet for når din bedrift treff økonomiske vanskeligheter?

Som de sier "kontanter er konge" men du ønsker ikke å gjøre mangelen på det forvandle deg til en "joker".

No comments:

Post a Comment