Miljø av EU Banking System

Banker defineres som en bedrift organisasjon som utfører service i forhold til penger. Spesielt blir prosessen med å beholde penger for kunder og betale det ut etter behov, i form av innskudd, gjeld og utveksling. Den har blitt en klisjé å merke seg den revolusjonerende virkningen av informasjonsteknologi (IT) ved enhver bransje, men den virkelige omveltningen ligger like foran oss. Som eksperter på 90-tallet er oppgitt, "Hvis antallet-knaser stormaskiner av 1970-tallet dannet i barndommen av IT<, og oppblomstring av personlige datamaskiner i løpet av 1980-tallet markerte sitt ungdommelige oppvekst, så 1990-tallet ser ut til å se passasje IT i voksen alder ". Slik det har vært forutsett, under det 21 århundre, teknologien ble direkte knyttet til nesten hver eneste virksomhet og funksjon en bank. Innskudd, uttak, lån, overføring av kapital og oppdatering er bare noen av de funksjoner det utføres elektronisk, for eksempel datamaskiner støtte kommunikasjonsnett eller minibanker.

På slutten av 1990-årene, har bankene kommet til å innse enda mer og bedre forståelse av betydningen av teknologi siden de har prøvd å dra nytte av utvikling og en. Datamaskinen vitenskaper og alle aspekter innen telekommunikasjon, med særlig vekt på internett evner, utgjorde en av de mest lønnsomme områdene banker besluttet å investere. Disse to feltene teknologi har hatt størst potensial for vekst og lønnsomhet. Tiden, som bankene venter den raske IT-veksten potensial, fortsetter de å gi mye vekt på teknologien av e-bank-transaksjoner med bankene gjennom Internett-og e-handel av produkter og-tjenester. Merkbar er det faktum at nesten hver eneste banken i verden for øyeblikket tilbyr e-banktjenester via deres internett-lenker.

I løpet av de siste ti årene, har en trend dukket opp som de store bankene, eller grupper av banker har dannet allianser med selskaper innen telekommunikasjon og informatikk områder, eller i andre ulike bransjer. For eksempel, i Storbritannia, to skotske banker har gått med store dagligvarekjedene for å gi en ekstern bank funksjon for den såkalte supermarked banker. Motivet for en slik form for strategiske beslutninger ble overskuddet fra et dynamisk felt som viste inntekter øker i et hurtig tempo.

Videre er det sant at bankene over hele Europa har gradvis omstrukturert seg for å kunne møte utfordringene provosert av samlingen som nylig har nådd milepælen i tjuefem medlemsland. Som opererer i dette nye miljøet, bankene nødt til å konfrontere noen store problemer, slik som intensivering av konkurransen, teknologien gjennombrudd viser til transaksjoner, globaliseringen av hovedstaden og pengemarkedet, utvikling av ledelse og administrasjon, den utstrakte bruken av derivater, utviklingen av internasjonale transaksjoner og innføring av finansielle innovasjoner. Således, EU bankene for å takle de fundamentale kreftene nevnt ovenfor, prøver å finne måter å forbedre produktiviteten og effektiviteten, redusere kostnadene, oppgradere kvaliteten på de tjenestene de tilbyr, intensivere deres tilstedeværelse i nye markeder, redusere børsen risikoen, og til slutt oppnå god makroøkonomisk stabilitet.

Ekspertene hevder at den kommende endringene vil også tvinge bankene til å revurdere sin posisjon i kraft av effektiv bank størrelse, stordriftsfordeler i det nye miljøet, opprettelse av en ny kraftfull kapitalbase, globaliseringen av aktiviteter så vel som av det brede utvalget av produkter / service linjer de gir til kundene. Ifølge estimater for "International Monetary Fund" og "Organisasjonen for økonomisk samarbeid og utvikling", er det et faktum at bankene allerede har investert betydelige hovedsteder til ny teknologi søknader, mens de fleste har allerede introdusert "personlig" tjenester sine europeiske eller globale kunder.

No comments:

Post a Comment