Produktiviteten Strategier i Bank Operasjoner under Recessionary Times

I en virksomhet verden fylt med oppsigelser, budsjett og personale kutt, oppkjøp og fusjoner, overflod usikkerhet. Bank operasjoner ledere spør seg selv: «Hva om disse kutter treffe min avdelingen? Hvordan kan jeg gjøre mer med mindre? " Behovet for effektivitet i banken operasjoner har aldri vært større.

Tradisjonelle tilnærminger for håndtering av økonomisk press i banken behandler vanligvis inneholder formaninger som, "nesen til slipesteinen," "hale og albuer," og den alltid populære "kom
Dagens arbeidsstokk og ledelse teknikker fokus på å arbeide smartere. Arbeide smartere for det lange løp, økt produktivitet og kvalitet i driften og dyrking muligheter for å redusere driftskostnader - dette er teknikker som som vil være mest effektive over tid.

"" Ok, "sier du," bemanning kutt og økt foredling volumene har forlatt meg reaksjonær og i krise-modus. Hvordan finner jeg tid til å gjøre dette analyse? Hvor begynner jeg? " Start med å iverksette disse seks trinnene:

o Fokus på kunde

o forstå dine kunders behov

o Analyser avdelings-innganger

o Vurder avdelingens drift

o Lag din effektivitet planen, og

o Mål din suksess.

Slik, la oss komme i gang.

Fokus på kunde

Lyder elementære, ikke sant? Det er overraskende hvor ofte denne stykke operasjoner produktivitet er bagatellisert - eller tapt alle sammen. Hvem er din kunde? Ofte i banken operasjoner, de interne kunden er ikke den endelige ekstern kunde. Ved å oppfylle interne kunders behov, lar du dem for mer effektivt å betjene sin kundenes behov. Møte med jevne med kunder hjelper deg til å forstå hva de trenger fra din avdeling - hvordan kan din avdeling service dem bedre? En super regional bank i Midtvesten sysselsetter en innovativ strategi som balanserer behovet for å forstå kunden, samtidig håndtere den økende avdelingen arbeidsflyt. Bankens låse boksen og sjekke prosessering ledere har en stående bi-ukentlige "jobbe lunch" med sine prosesseringssenter leder og produktansvarlige (sine interne kunder). Hensikten med disse lunsjer er å diskutere interne kundenes behov og for å gjensidig oppdage løsninger som vil tillate at deres bank for å mer effektivt betjene sin likviditetsstyring kunder.

Forstå dine kunders behov

For å forstå kundenes behov, må du vurdere hvorvidt de blir fornøyd med service og kvalitet at avdelingen nå gir.

Er avdelingens prosesser blir utført i tide? Hvilken tjeneste nivåer er akseptable for kunden din? Er det servicenivå realistisk? Oppnåelig? Finnes det flere tjenester som avdelingen kan gi kundene dine til å forbedre kundeservice at de i sin tur gir? På baksiden er det noen unødvendige tjenester avdelingen din for tiden sier at kunden ikke trenger? Kundenes behov endres over tid - gjør at du er i loopen.

Er nivået på kvaliteten du tilbyr kunden akseptabel, eller overkill? Sørg for dårlig kvalitet, og kunden er misfornøyd. Bruker for mye tid på unødvendig kvalitetskontroller og produktiviteten dråper. Hva kvalitetsnivå er gjensidig behagelig for deg og din kunde?

Analyser Din avdelingens Innganger

Hvilke innganger at avdelingen får og prosesser for å kunne oppfylle dine kunders behov? Sjekker fra Lock Box håndtering? Fremragende elementer Rapporter? Er de blir levert til din avdeling på en organisert og betimelig måte, i en brukbar format, tilrettelegge for rask og nøyaktig håndtering?

Kommuniser med avdelingens innspill leverandøren. Diskutere måter å forbedre avdelingens innspill. Utforsk kostnadseffektive og oppnåelig løsninger som kan hjelpe deg mer effektivt å oppnå kundens behov.

Evaluer din Avdeling Operation

Hvilke konkrete tjenester tilbyr din avdeling utfører for kunden din? Hvor er de logjams som reduserer leveringen av instituttets service til kunden din? Jo mer detaljerte analysen, desto mer effektiv blir du i å finne måter å maksimere prosessen effektiviteten og minimere kostnader.

Start med å dokumentere arbeidsflyt. Se på de prosesser som er utført i din avdeling, deres levering tidsplaner og ressurser som er nødvendige. Er noen av disse prosessene påvirkes av ytre elementer? Er alle de prosesser som er nødvendige? Prosesser som ikke legger verdi til produktet som blir levert til kunden skal være eliminert. Det samme gjelder for redundans. Vurdere effekten av å kombinere prosesser å øke hastigheten for levering til kunden. Er du gjøre noe i to trinn, der ett skritt ville oppnå samme mål, på samme kvalitetsnivå? Look å identifisere hvor arbeidsflyt bremser eller stopper. Hva skaper forsinkelsen? Kan du kontrollere eller eliminere årsaken til forsinkelsen? Eller du kan omgå det?

Undersøk prosessene nærmere detalj. Hvordan ville din avdeling arbeid flyt bli påvirket hvis dine innspill leverandøren forbedret sine prosesser før arbeidet kom til avdelingen din? Kan du gjøre denne typen anbefaling om endring? Er det noe din avdeling gjør det som kan bli outsourcet? Finnes det noen prosessene som avdelingen i dag utfører som kan overføres til innspill leverandør? For eksempel input felter for forbrukeren investeringsprodukter som er befolket gjennom elektroniske grensesnitt med CIF og grenen personale kan gjør at du kan bruke internt personale for mer kritisk behandling.

Hvordan ville du rangere dine avdelingen sin bruk av teknologi? Er du drar nytte av alle verktøyene som er tilgjengelige for deg? Når fanget i en tid-crunch, er det enkelt å skrive-off tiden det tar å lære nye programmer eller teknologi som bortkastet tid. Det "vi lærer det i morgen, når vi kommer over humpen" stemning. Dessverre, noen av oss aldri få tilbake til vår opprinnelige plan stenge ute tid til å lære om ny teknologi. Når du har jobbet gjennom krisen og klarte å dra av en mindre mirakel for å få alt ferdig, for å trangen plan på forhånd for neste gang er slitt av.

Ikke falle i denne fellen. Ta deg tid til å utdanne deg selv på teknologiske fremskritt tilgjengelig. Noen avanserte planlegging kunde gi reelle kostnaden og tidsbesparelser for operasjonen.

Opprett din effektivitet Plan

Når du har identifisert hvor ineffektivitet er, kan du begynne å løse dem. Benytter standard Project Management metodikk for å gi en ramme som å arbeide.

Først etablere din tidslinje. Hva er dine begrensninger og mål? Er den mulig å ha et tre måneders tidslinje? Kan du gjøre endringer i din organisasjon som raskt? Eller, er en seks måneders tidslinjen mer oppnåelige? Hvis du må å involvere andre avdelinger eller ressurser, må du huske å inkludere dem i planleggingen. Hvis Planen inkluderer bemanning opp eller realigning eksisterende personale, kontroller at du er tillater nok tid til å ansette, overgang og treningstiden.

Neste, tilordne bestemte oppgave ansvar. Hvis evalueringen har identifisert en mangel på trening på en spesifikk prosess som den skyldige for bremse produksjonen - dokumentet og oppdatere trening manuell og gjennomføre treningsøktene. Tilordne teamledere eller tast peker personell for å hjelpe håndtere endringene og spore gjennomføring av prosjekt leveransen. Etablere kommunikasjonsstrategier for å holde alle utbygd om status for prosjektet. Sett milepæler og anerkjenne når de har blitt oppfylt.

Viktigst, styrke de ansatte til å oppdage muligheter til å øke institutt og drift effektivitet. Oppmuntre sin deltakelse i å hjelpe til å identifisere hvor og da prosedyrer eller prosesser kan være oppgradert. Tross alt, hvem bedre til å identifisere operasjoner problemområder så de med hendene i den på en daglig basis?

Endre kan gjøre noen ansatte nervøse, så gjør det verdt sin tid å si opp. Gjenkjenne og erkjenner ansattes medvirkning og produksjon fortreffelighet ved å etablere belønning programmer. Arbeidstaker belønning programmer kjøre GAMUT fra pizza lunsjer og gavekort, til spesielle parkeringsplasser og Comp tid. Test vannet for hva som er mest hensiktsmessig til organisasjonens kultur.

Mål din suksess

Dette kan være det skritt som er mest oversett. Hvordan vil du vite om du har oppnådd effektiviteten du drar ut for å oppnå, hvis du ikke måle suksess? Suksesser kan finnes i lett målbare faktiske tidsbesparelser, kostnadsbesparelser, eller i mindre-enn-betong økt kundetilfredshet. Tallknusing vil gi deg en del av bildet, men ikke overse verdien av kartlegging dine kunder å måle hvordan forbedrede prosesser påvirket dem.

Ved å gjennomføre disse seks trinnene i driften, er det lettere å forberede deg og din avdeling for økonomiske ukjente som kommer.

No comments:

Post a Comment