Takle inkassoforetak

Er du lei av å motta samtaler eller truende brev fra gjeld samlere? Vel dette er bare blant de to tilnærmingene som ofte brukes for å pålegge skyldneren å betale for sine forfalte gjeld. Hvis du vil at irriterende telefonsamtaler og brev for å stoppe, så må du vite hvordan på å håndtere samling byråer. Noen ganger er det vanskelig og frustrerende å håndtere problemer med gjeld samlere, men hvis du ta det rolig og følg følgende trinn, så kan du sette en stopper for slike problemer:

1) Kjenn di
o Man må bli behandlet rettferdig og ditt privatliv skal respekteres. Du kan spørre dem å ikke kontakte deg når du er på jobben eller på et tidspunkt og sted som ikke passer.

o Samlingen firmaet skal ikke undertrykke, trakassere eller misbruke deg ved å true deg, publisering navnet ditt, eller ved å snakke til deg på en uanstendig måte.

o De bør ikke bruke villedende eller feilaktige uttalelser ved innsamling betalingene som antyde feilaktig at du har gjort en forbrytelse, som de er advokater eller representanter fra regjering, eller dei arbeider for en kreditt byrå.

o Byrået bør ikke bruke urettferdig praksis ved innsamling betalinger for gjeld.

2) Hold stor poster. Når et gjeld solfangeren kontaktet deg, få informasjon fra ham / henne.

o Du burde be for den som ringer navn og byrået navn så vel, adresse og faksnummeret av samlingen firmaet, navnet på långiver og hvor mye penger angivelig skyldte.

o Skriv ned navnet på personen som ringer deg og en oppsummering av samtalen din. Din samtaler skal ikke tapes hvis den som ringer kjenner at diskusjon blir det registrert. Sørg også for å holde arkiv kopier av alle fysiske kommunikasjon du har sendt og mottatt.

o Sett alt skriftlig. Hvis du ønsker å bestride en gjeld, eller du vil be om å ikke bli kalt nytt, deretter lage et brev og sende det til samlingen selskapet. Lag en oppfølging av dine henvendelser også gjennom skriving.

3) Betal ut hvor mye gjeld du skylder. Dette er den mest effektive måten for å effektivt takle samling agenter. Når kontoen er klar, så historien slutter der. Hvis for mellomtiden, er du ikke i stand til å betale din gjeld, og deretter ringe byrået og forklare dem grunnen for slike problem.

Hvis du forhandle med etaten for ny betaling forhold, må du kontrollere at de ikke vil sette negativt preg på kreditt rapporten. Minner etaten til å rapportere til kreditt byråene betalingene du har gjort er en god idé. Be kreditor for å gi deg betalingsvilkårene skriftlig.

Til tider når gjelden samlere ser ut til å rokke deg, bare være kul og være realistiske av resultatene. Ovennevnte tips kan være nyttig i å håndtere slike krevende situasjoner.

Men hvis du tror at inkasso agenten er brutt noen av reglene som er listet i god inkassoskikk lov, så har du rett til å saksøke byrået i statlig eller føderal domstol innen tolv måneder fra det tidspunktet loven var krenket. Hvis du vinner saken, da byrået kunne betaler du for skader du led og en ekstra kontanter på opp til ett tusen dollar. Du kan også gjenopprette saksomkostninger og advokat honorar.

Eventuelle problemer du opplever med en samling fast, slik som uetisk, urettferdig og ulovlig praksis, kan bli rapportert til kontoret i staten justisministeren så vel som til Federal Trade Commission. I situasjoner som dette, vil kjennskap til regler med inkasso spiller en svært viktig rolle. Hver stat kan ha egne lover i å samle gjeld, så sørg for å kontakte statens justisministeren kontor for å hjelpe du kjenner dine rettigheter.

Facing en gjeld solfanger kanne være blant de mest skremmende tingene du noensinne har møtt, men du kan ikke unngå det spesielt hvis du er virkelig i dyp gjeld. Men du bør alltid huske på at din rett kan være din beste våpenet. Hvis du vet alle rettigheter, så håndtere inkassoforetak vil ikke være en vanskelig oppgave for deg. Gjennom dette, kan du og din familie er beskyttet mot unødig harassments.

No comments:

Post a Comment